علم و تکنولوژی

هر آنچه درباره شبکه Chainlink و رمزارز (LINK) باید بدانید

در فضای ارزهای دیجیتال شبکه Chainlink به یکی از پرکاربردترین پروژه ها تبدیل شده است. این شبکه یک سرویس اوراکل غیرمتمرکز است که می تواند داده های خارجی را برای قراردادهای هوشمند در بستر اتریوم فراهم کند. به عبارت دیگر، بلاک چین ها را با دنیای واقعی مرتبط می...

24 اردیبهشت 1401

مرکز رشد فناوری های ساختمان در یزد راه اندازی می گردد

خبرنگاران/یزد مسئولان پارک علم و فناوری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، راه های فعال سازی مرکز رشد فناوری های نوین ساختمان را آنالیز کردند.

22 اردیبهشت 1401

هدست اپل شاید با نمایشگر micro OLED و چیپست M1 عرضه گردد

طی ماه های گذشته گزارش های متعددی درباره اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شده است. حالا بر اساس یک گزارش تازه، به نظر می رسد اپل برای این هدست چیپست M1 یا یک چیپست مبتنی بر آن را در نظر گرفته و بعلاوه باید به بهره گیری از نمایشگرهای micro OLED هم اشاره کنیم....

14 اردیبهشت 1401

صاحبان بیش از یک خودرو بخوانند

شما علاوه بر اینکه اگر یک خودرو به ارزش بالای یک میلیارد تومان داشته باشید، مشمول پرداخت مالیات بر خودرو های لوکس می شوید، چنانچه بیش از یک خودرو داشته باشید و مجموع آن ها بیش از یک میلیارد گردد هم باید مالیات بپردازید.

13 اردیبهشت 1401

پلاک کوبی و افتتاح منزل حکیم نظامی در تفرش به وسیله یونسکو

ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، پلاک کوبی و افتتاح منزل حکیم نظامی در تفرش به وسیله یونسکو صورت می گیرد.

11 اردیبهشت 1401

تور مجازی: بوتان؛ سرزمین سحر و جادو

بوتان، آخرین پادشاهی بزرگ هیمالیا، پر از رمز و راز و سحر و جادو است، جایی که سنت های بودایی با پیشرفت های روز دنیا آمیخته است. با خبرنگاران باشید.

8 اردیبهشت 1401

در خصوص برش لیزری بیشتر بدانید

خبرگزاری خبرنگاران- برش لیزری فناوری است که از پرتوهای لیزر برای برش اشیاء استفاده می نماید. و این فناوری عموما در صنعت استفاده می گردد. برش لیزر با استفاده از یک پرتو لیزر از یک خروجی لیزر قدرتمند بر روی اجسام مورد برش انجام می گردد. قسمتی از جسم که بریده...

1 اردیبهشت 1401

سیر نزولی انتشار کربن، مانع از ثبت یک رکورد بالای دیگر نشد

بر اساس نتایج پژوهشی نو، با وجودی که میزان انتشار کربن نسبت به گذشته کاهش یافته و معادل 0.6 درصد بوده؛ اما همچنان رکورد بالایی ثبت کرده است.

29 فروردین 1401

ترفندهایی برای راحتی بیشتر در پروازهای اکونومی

اگر بودجه محدودی دارید، بلیط مقرون به صرفه تری را در ردیف اکونومی انتخاب کنید. پیش از سفر با تهیه چند وسیله کاربردی و دانستن ترفندهایی در خصوص خرید بلیط، پرواز بهتری را تجربه کنید.

28 فروردین 1401

نورالینک آماده آزمایش نصب تراشه در مغز انسان می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، در وب سایت شرکت نورالینک آگهی استخدامی برای پست مدیریت آزمایش بالینی منتشر شده است. این شرکت هم اکنون تراشه های مغزی خود را در حیوانات آزمایش نموده و اقدام مذکور نشان می دهد نورالینک مشغول آماده سازی است تا وارد مرحله...

25 فروردین 1401

کاخ آپادانای شوش هخامنشی؛ تجسمی ناب از هنر و تاریخ ایران

شهرستان شوش، بواسطه آثار و بناهای تاریخی برجای مانده از ایران کهن، شهرتی جهانی را از آن خود کرده است. کاخ آپادانا از جمله آثار تاریخی است که شکوه و عظمت تمدن و فرهنگ غنی ایران را به جهان و جهانیان عرضه می سازد. عمارتی کهن که گرد تاریخ، قدمتی به شکوه اقتدار...

23 فروردین 1401

اول آذر ماه، به عنوان روز اصفهان به ثبت ملی خواهد رسید

روز اول آذر به نام روز اصفهان و به عنوان میراث ناملموس ملی کشور به ثبت ملی خواهد رسید.

15 اسفند 1400

امضای تفاهم نامه همکاری کانون جهانگردی و اتومبیل رانی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی

تفاهم نامه همکاری در حوزه گردشگری داخلی و خارجی میان کانون جهانگردی و اتومبیل رانی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی امضا می شود.

11 اسفند 1400

آنالیز الهیات سایبردر سوره

بیست و یکمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره به موضوع الهیات سایبر اختصاص دارد.

4 اسفند 1400

هوشمندسازی به مقررات ملی ساختمان نزدیک تر شد

در جریان برگزاری جلسه اخیر کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، کارگروهی برای اضافه کردن مبحث هوشمندسازی ساختمان به مقررات ملی ساختمان تشکیل شد.

29 بهمن 1400

سفر 3 روزه به لیسبون

لیسبون، مرکز و بزرگترین شهر پرتغال است که علاوه بر آب و هوای مناسب دارای جاذبه های فرهنگی و تاریخی است؛ چنانچه شما نیز قصد سفر به این شهر را دارید، در ادامه برنامه سفری 3 روزه برای بازدید از لیسبون ارائه خواهد شد؛ همراه خبرنگاران باشید.

26 بهمن 1400

دنبال کردن ثبت جهانی دارابگرد به عنوان یک اثر بی نظیر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دنبال کردن ثبت جهانی دارابگرد به عنوان یک اثر بی نظیر صورت گیرد.

18 بهمن 1400

تسهیل اخذ گواهینامه سازمان هواپیمایی کشور در زمینه MRO

تسهیل و پیگیری اخذ گواهینامه های سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما (MRO) به عنوان یکی از اولویت های کارگروه اویونیک ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی در دست انجام است.

11 بهمن 1400

در غرب مردم حتی نمی دانند که آزاد نیستند!

اسلاوی ژیژک - فیلسوف فرهنگی؛ داستان یک کارگر مهاجر چینی که کتابی درباره مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی قرن بیستم را از انگلیسی به زبان ماندارین ترجمه نموده بود ماه گذشته در فضای مجازی منتشر شد. آیا مردم عادی که در حال مطالعه فلسفه هستند می توانند دنیا را...

10 بهمن 1400

اعلام نحوه برگزاری آزمون های پایان ترم جهاد دانشگاهی خوزستان

خبرنگاران/خوزستان رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نحوه برگزاری آزمون های انتها نیمسال تحصیلی در مجتمع آموزش عالی این سازمان را تشریح کرد.

9 بهمن 1400
تعداد: (158)