اخبار صنعت

مرکز رشد فناوری های ساختمان در یزد راه اندازی می گردد

خبرنگاران/یزد مسئولان پارک علم و فناوری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، راه های فعال سازی مرکز رشد فناوری های نوین ساختمان را آنالیز کردند.

22 اردیبهشت 1401

همه چیز در خصوص شیرینی وافل، تاریخچه و انواع آن!

شیرینی وافل | Waffleوافل نوعی شیرینی خوشمزه و ترد است که در سرتاسر جهان محبوبیت زیادی پیدا نموده است. شیرینی وافل در ایران به نام نان پنجره ای هم معروفیت پیدا کرد است که البته ترجمه صحیحی نیست. وافل صدها سال است که در سرتاسر جهان مصرف می شود و تاریخ آن به قرن...

18 اردیبهشت 1401

گیتی پسند قهرمان لیگ برتر فوتسال شد

تهران (پانا) - در فاصله دو هفته مانده به سرانجام این فصل از مسابقات لیگ برتر فوتسال، تیم گیتی پسند با غلبه بر زندی بتن کلاردشت به عنوان قهرمانی زودهنگام این مسابقات رسید.

17 اردیبهشت 1401

برد پرگل پیکان مقابل حریف دسته اولی

تیم فوتبال پیکان در یک دیدار محبت آمیز مقابل ویستا توربین به برتری رسید.

16 اردیبهشت 1401

شرکت های بزرگ به تأمین زیرساخت های استانی یاری نمایند

رئیس اتاق کرمان پیشنهاد کرد: مجموعه ای مشتمل بر شرکت های بزرگ استان کرمان تشکیل و امکانات هر یک از این شرکت ها به طور متناوب هزینه گردد تا بتوان به تأمین زیرساخت های استان یاری کرد.

14 اردیبهشت 1401

روز ملی امارات متحده عربی ، 2 دسامبر، روز اتحاد 7 امارت

هر سال روز ملی امارات متحده عربی در 2 دسامبر جشن گرفته می گردد. این تاریخ که روح اتحادیه نام دارد، نشان دهنده اتحاد هر هفت امارت (ابوظبی، دبی، عجمان، العین، شارجه، ام القوین و راس الخیمه) در یک کشور است. از نمایش های آتش بازی خیره کننده تا رژه های مفصل و...

7 اردیبهشت 1401

چرا صنعت خودرو نمی تواند مانند پتروشیمی و صنایع غذایی پیروز باشد؟

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت؛ پرداختن به موضوع کیفیت کالا های فراوری داخل کشور پیچیده است و به راحتی نمی توان همه جوانب آن ها را توضیح داد، ولی اطلاع از بعضی وجوه ماجرا می تواند مفید باشد. برای نمونه چند کالای خودرو، فراوریات غذایی و مواد پتروشیمی...

3 اردیبهشت 1401

در خصوص برش لیزری بیشتر بدانید

خبرگزاری خبرنگاران- برش لیزری فناوری است که از پرتوهای لیزر برای برش اشیاء استفاده می نماید. و این فناوری عموما در صنعت استفاده می گردد. برش لیزر با استفاده از یک پرتو لیزر از یک خروجی لیزر قدرتمند بر روی اجسام مورد برش انجام می گردد. قسمتی از جسم که بریده...

1 اردیبهشت 1401

سیر نزولی انتشار کربن، مانع از ثبت یک رکورد بالای دیگر نشد

بر اساس نتایج پژوهشی نو، با وجودی که میزان انتشار کربن نسبت به گذشته کاهش یافته و معادل 0.6 درصد بوده؛ اما همچنان رکورد بالایی ثبت کرده است.

29 فروردین 1401

گزارش آسیب شناسی صادرات محصولات کشاورزی منتخب منتشر شد

مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، در راستای انجام ماموریت های خود و به منظور بهبود و توسعه تجارت بخش کشاورزی، آسیب شناسی و رصد شرایط تجارت کشاورزی پس از مطالعات و ارائه راه حل های کاربردی، گزارش های مختلفی تهیه می کند که این گزارش ها به...

21 فروردین 1401

ثروت سیاه ایران در این چشمه ها نهفته است!

چشمه های قیر ماماتینیکی از قدیمی ترین منطقه ها و شهرهای ایران در جنوب کشور و در استان خوزستان واقع شده است، منطقه ای به نام ماماتین که اتفاق جالب و عجیبی که در آن افتاده باعث شده تا نام آن بر سر زبان ها بیفتد. این منطقه چشمه هایی دارد که از آن ها طلای سیاه...

14 اسفند 1400

تالاب هامون جازموریان، حوضه ای آبریز در ایران

تالاب هامون جازموریان باتلاقی است که در مرز استان های سیستان و بلوچستان و کرمان قرار گرفته و از دوره باستان مهم ترین محل برای کشاورزی و دامداری و تجارت محسوب می شده است.

9 اسفند 1400

بندرانزلی، جزو بهترین های کشور در جذب جهانگرد دریایی

بندر انزلی با دارا بودن جاذبه ها و ظرفیت بسیار بالا در حوزه توریستی در جذب توریست دریایی جزو بهترین های کشور است.

8 اسفند 1400

ببر مالایی دست یک مرد را گاز گرفت

یک ببر در باغ وحشی در فلوریدا با آرواره های قدرتمند خود دست یک مرد را گاز گرفت.

6 اسفند 1400

آمریکا؛ کشوری با هزینه های هنگفت نظامی و بودجه اجتماعی در حال کاهش

یک رسانه آلمانی در مطلبی نوشت: نمایندگان ملت در کنگره آمریکا که اکثرا میلیونر هستند در حالی بودجه های هنگفت را برای هزینه های نظامی تصویب می نمایند که در اختصاص بودجه برای خدمات اجتماعی برای یاری به نیازمندان بسیار سختگیری می نمایند.

1 اسفند 1400

هوشمندسازی به مقررات ملی ساختمان نزدیک تر شد

در جریان برگزاری جلسه اخیر کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، کارگروهی برای اضافه کردن مبحث هوشمندسازی ساختمان به مقررات ملی ساختمان تشکیل شد.

29 بهمن 1400

آنالیز ارزیابی خسارات وارد شده سیل در استان فارس شروع شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بعد از توقف بارش ها، تیم های ارزیابی بنیاد مسکن فارس و دستگاه های متولی زیرساخت ها در استان، آنالیز شرایط و ارزیابی خسارات وارده را شروع کردند.

27 بهمن 1400

پوتین: مواضع روسیه در قبال کوزوو هیچ تغییری نکرده است

رئیس جمهوری روسیه در ملاقات با همتای صربستانی خود، با اشاره به توسعه همکاری های همه جانبه بین مسکو و بلگراد، تأکید کرد که مواضع روسیه در قبال مناقشه کوزوو اصولی بوده و در نتیجه شرایط سیاسی تغییری نخواهد کرد.

25 بهمن 1400

جامائیکا میزبان Caribbean Travel Marketplace سال 2019 می گردد

جامائیکا میزبان بازار گردشگری (Caribbean Travel Marketplace) کارائیب 2019 شد.

23 بهمن 1400

دنبال کردن ثبت جهانی دارابگرد به عنوان یک اثر بی نظیر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دنبال کردن ثبت جهانی دارابگرد به عنوان یک اثر بی نظیر صورت گیرد.

18 بهمن 1400
تعداد: (153)