معماری و عمران

آیا هواپیما می تواند در هوای برفی فرود بیاید؟

فرود در برفدر چند روز اخیر شاهد بارش برف و باران در کشورمان بوده ایم. این موضوع مسلما باعث خوشحالی بسیاری از افراد شده است، اما ممکن است باعث نگرانی افرادی شده باشد که قصد سفر هوایی دارند. در روزهای برفی معمولا با لغو پروازها یا تاخیر در انجام آن ها روبرو...

27 اردیبهشت 1401

پلاک کوبی و افتتاح منزل حکیم نظامی در تفرش به وسیله یونسکو

ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، پلاک کوبی و افتتاح منزل حکیم نظامی در تفرش به وسیله یونسکو صورت می گیرد.

11 اردیبهشت 1401

تور مجازی: بوتان؛ سرزمین سحر و جادو

بوتان، آخرین پادشاهی بزرگ هیمالیا، پر از رمز و راز و سحر و جادو است، جایی که سنت های بودایی با پیشرفت های روز دنیا آمیخته است. با خبرنگاران باشید.

8 اردیبهشت 1401

سیر نزولی انتشار کربن، مانع از ثبت یک رکورد بالای دیگر نشد

بر اساس نتایج پژوهشی نو، با وجودی که میزان انتشار کربن نسبت به گذشته کاهش یافته و معادل 0.6 درصد بوده؛ اما همچنان رکورد بالایی ثبت کرده است.

29 فروردین 1401

کاخ آپادانای شوش هخامنشی؛ تجسمی ناب از هنر و تاریخ ایران

شهرستان شوش، بواسطه آثار و بناهای تاریخی برجای مانده از ایران کهن، شهرتی جهانی را از آن خود کرده است. کاخ آپادانا از جمله آثار تاریخی است که شکوه و عظمت تمدن و فرهنگ غنی ایران را به جهان و جهانیان عرضه می سازد. عمارتی کهن که گرد تاریخ، قدمتی به شکوه اقتدار...

23 فروردین 1401

تالاب هامون جازموریان، حوضه ای آبریز در ایران

تالاب هامون جازموریان باتلاقی است که در مرز استان های سیستان و بلوچستان و کرمان قرار گرفته و از دوره باستان مهم ترین محل برای کشاورزی و دامداری و تجارت محسوب می شده است.

9 اسفند 1400

هوشمندسازی به مقررات ملی ساختمان نزدیک تر شد

در جریان برگزاری جلسه اخیر کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، کارگروهی برای اضافه کردن مبحث هوشمندسازی ساختمان به مقررات ملی ساختمان تشکیل شد.

29 بهمن 1400

آنالیز ارزیابی خسارات وارد شده سیل در استان فارس شروع شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بعد از توقف بارش ها، تیم های ارزیابی بنیاد مسکن فارس و دستگاه های متولی زیرساخت ها در استان، آنالیز شرایط و ارزیابی خسارات وارده را شروع کردند.

27 بهمن 1400

سفر 3 روزه به لیسبون

لیسبون، مرکز و بزرگترین شهر پرتغال است که علاوه بر آب و هوای مناسب دارای جاذبه های فرهنگی و تاریخی است؛ چنانچه شما نیز قصد سفر به این شهر را دارید، در ادامه برنامه سفری 3 روزه برای بازدید از لیسبون ارائه خواهد شد؛ همراه خبرنگاران باشید.

26 بهمن 1400

دنبال کردن ثبت جهانی دارابگرد به عنوان یک اثر بی نظیر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دنبال کردن ثبت جهانی دارابگرد به عنوان یک اثر بی نظیر صورت گیرد.

18 بهمن 1400

10 خانه قدیمی و زیبا که برای فروش گذاشته شده اند

خانه یکی از اصلی ترین احتیاج ها به شمار میرود و ساختن خانه ای زیبا خود اقدامی هیجان انگیز و دوست داشتنی است.از زمان شروع خلقت هر انسانی در کوشش است تا مکانی آرامش بخش برای سکونت خود فراهم کند و پس از آن اقدام به زیباتر کردن آن می نمایند تا منزلشان هرچه...

17 بهمن 1400

از ظرفیت ماده 12 در صرفه جویی انرژی و محیط زیست استفاده گردد

نشست مشترک کمیسیون توسعه پایدار، محیط زیست و آب با کمیسیون انرژی اتاق ایران برگزار گردید. در ابتدای این نشست مشترک اخبار روز حوزه انرژی، آب و توسعه پایدار مرور شد. مهم ترین خبر روز، لایحه بودجه 1401 است. فریدون اسعدی، مشاور کمیسیون انرژی اتاق ایران دراین...

1 بهمن 1400

برگزاری اجلاس جهانی گردشگری شهری در تهران قابل قدردانی است

تهران (پانا) - رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران برگزاری اجلاس جهانی گردشگری شهری در تهران را قابل تقدیر دانست و گفت این مقدمه ای برای رونق گردشگری شهری در تهران است.

20 دی 1400

هتل های لوکس و 5 ستاره در لندن

لندن یکی از بزرگترین شهرهای دنیا است با سابقه تاریخی طولانی و سنت و همچنان در هنر، تجارت، آموزش و پرورش، سرگرمی، رسانه، تحقیق و توسعه، توریسم و بسیار جنبه­ های دیگر سرآمد است. به هر دلیلی به این شهر پربازدید سفر می­کنید، انتخاب های بسیاری برای افرادی...

16 دی 1400

ورود کارگر چینی توجیه اقتصادی ندارد

رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: برای شرکت های چینی استفاده از کارگران این کشور در ایران توجیه اقتصادی ندارد، زیرا کارگر ایرانی ارزان تر است.

10 دی 1400

آشنایی با گیاه دم اسبی و کاربردهای درمانی آن

گیاه دم اسبی یکی از گیاهان پر هوادار در طب سنتی است که علاوه بر خاصیت فراوانی که برای پوست و مو دارد ، برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز به کار می رود.

21 آبان 1400

برترین مواد غذایی سرشار از کلاژن

کلاژن پروتئین مهمی است که در سراسر بدن به وفور یافت می گردد. اغلب به عنوان چسبی که بدن را با هم و منسجم نگه می دارد در نظر گرفته می گردد. در ادامه با مواد غذایی حاوی کلاژن آشنا می شوید.

19 آبان 1400

موریسون: مودی و یوشی هم موافق آکوس هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا امروز آدینه پس از ملاقات با نارندرا مودی همتای هندی خود، در جمع خبرنگاران گفت که پیمان تسلیحاتی اخیر بین کانبرا، لندن و واشنگتن موسوم به آکوس AUKUS کاملاً مکمل پیمان گفتگوی امنیتی...

9 مهر 1400

جاذبه های گردشگری کاشان

در اینجا به معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری کاشان می پردازیم و راجع به هر کدام توضیحاتی را ارائه می دهیم. کاشان یکی از شهرهای استان اصفهان است که به اسم بهترین مقصد گردشگری در ایران شناخته می گردد، در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد دیدنی های...

22 شهریور 1400

40 درصد دانشجویان در دانشگاه های علوم پزشکی حضور دارند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به حضور 40 درصدی دانشجویان در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: با تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها، تعداد دانشجویان بیشتر می گردد.

16 شهریور 1400
تعداد: (55)