5 خاطره شگفت انگیز در سال 2016

به گزارش وبلاگ ایران میز، مناطقی شگفت انگیز برای گردشگری که در فکر ها می ماند

سال نو سر و کله اش پیدا شده است. اگر شما هم مثل بقیه عاشق فرهنگ و خاطره و سفر و غذاهای تازه و عجیب و غریب هستید، تا به حال حتما به مقصد سفرتان در سال نو فکر نموده اید.

5 خاطره شگفت انگیز در سال 2016

هفت سال است که سفر می کنیم و بعد از این هفت سال به ماجراهای بسیار جالبی برخورده ایم. در حقیقت، تجربه های بسیار زیادی کسب نموده ایم و برایمان خیلی سخت است که بخواهیم فقط پنج مورد از آن ها را تعریف کنیم ولی تا حدودی در این کار پیروز بوده ایم.

در اینجا می خواهیم پنج مورد از ماجراهایی که در سال 2016 رخ داد را تعریف کنیم.

شترسواری در راجستان با تور هند

اصلا این ماجرا را هم که تعریف نکنیم، خود هند به تنهایی کلی خاطره در خود جا داده است اما سوار شدن بر پشت یک جانور غول پیکر باختری و رفتن به دل بیابان بی آب و علف تهار (Thar) در حوالی جایسالمر (Jaisalmer) خیلی دل و جرات می خواهد و خودش یک خاطره منحصر به فرد است.

البته اصلا نگران نباشید، راهنمای باتجربه ای که همراه شماست، در بین تپه های شنی و دهکده های دورافتاده، کاری می نماید که حس کنید در خانه خود هستید. پس زیر آسمان که ابریشمی از رنگ مشکی بر تن نموده و ستاره های بسیار زیادی که تا به حال به عمر خود ندیده اید، با خیال راحت بخوابید.

خانه قایقی روی مرداب آلیپی (Alleppey) هند

یکی دیگر از ماجراهای این فهرست به هند تعلق دارد و تجربه این سفر را به همه پیشنهاد می کنیم. بارج برنج کرالا که به خانه قایقی لوکسی تبدیل شده و در مرداب های الاپوژا (Alappuzha) قرار گرفته است. مرداب الاپوژا، شبکه های باریکی از آبراهه هایی است که از دهکده ها، بناها، بازار و مزارع ظاهرا بی خاتمه می گذرد. در این شهر کشتی های راحتی هست که می توانید با آن ها به منطقه ها مختلف رفته و از آن ها بازدید کنید. در این کشتی ها، خدمه آماده پذیرایی از شما هستند و این کشتی در مواقع بازدید از شهرها، خریدن سوغاتی و آشنا شدن با افراد محلی توقف می نماید.

این خانه های قایقی با سه خدمه و با اتاق های راحت، غذا و نوشیدنی، فقط روزی 70 دلار کرایه داده می گردد.

گشت و گذار در لومبوک اندونزی

از بین جمعیت انبوه گردشگران و موج شلوغی های بالی (Bali) خارج شده و برای تجربه کردن یک گشت و گذار پر از آرامش به لومبوک بیایید. می توانید با قیمت تنها 10 دلار در روز یک شخص برای آموزش موج سواری به کار بگیرید. نگران نباشید. موج های لومبوک با همه سازگار است و برای افراد مختلف، تجربه های مختلفی به ارمغان می آورد و اگر هیچ تجربه ای هم ندارید، اشکالی ندارد موج های متناسب با شما هم در لومبوک هست. من و دریس (Dariece) روز اول را با موج سواری سپری کردیم.

غواصی با دستگاه دمزنی (تنفس) در سیپادان (Sipadan) مالزی

بدون شک، جالب ترین و شگفت انگیزترین محل غواصی که به عمرم دیده ام، همین سیپادان است. این محل، ایده آل ترین محل زیرآب است که پر از ماهی های گوناگون و مرجان های متنوع و فوق تصور است.

این محل دارای ده ها لاک پشت، کوسه های فراوان، انبوهی از جکفیش ها (jackfish) و دسته های اسنپر (snapper) است. تنوع این منطقه این قدر بالاست که فکر می کنید، تمام ماهی های دنیا در جزایر ساحل شامل شرقی بورنئو (Borneo) وجود دارد.

کاپادوکیا (Cappadocia)، ترکیه

این منطقه، یک چشم انداز فوق العاده از تخته سنگ های مخروطی شکلی است که از دل زمین آفتاب سوخته آنتالیا مرکزی سر برآورده اند. این منطقه که با نام دودکش پریان شناخته می گردد، یک دنیای عجیب و غریب به وجود آورده است. وقتی این منطقه را می بینید فکر می کنید که در حال تماشا فیلم های فانتزی تیم برتون (Tim Burton) هستید.

در این منطقه هیجان انگیز بگردید و ببینید چگونه این صخره های عجیب و غریب ساخته شده اند و مردم کاپادوکیا چطور خانه ها، هتل ها و فروشگاه ها را در این صخره ها ساخته اند. شما نیز می توانید در هتل های منطقه دودکش پریان اقامت کنید.

منبع: الی گشت

به "5 خاطره شگفت انگیز در سال 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خاطره شگفت انگیز در سال 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید