هدست اپل شاید با نمایشگر micro OLED و چیپست M1 عرضه گردد

به گزارش وبلاگ ایران میز، طی ماه های گذشته گزارش های متعددی درباره اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شده است. حالا بر اساس یک گزارش تازه، به نظر می رسد اپل برای این هدست چیپست M1 یا یک چیپست مبتنی بر آن را در نظر گرفته و بعلاوه باید به بهره گیری از نمایشگرهای micro OLED هم اشاره کنیم. منابع مطلع در زنجیره تأمین به تازگی اعلام نموده اند که اپل دور دوم آزمایش های پیش فراوری این هدست را به اتمام رسانده است.

هدست اپل شاید با نمایشگر micro OLED و چیپست M1 عرضه گردد

فراوری نمایشگرهای micro OLED کار راحتی نیست اما به علت تفاوت در نحوه ساخت، باریک تر و کوچک تر از نمایشگرهای اولد مرسوم هستند و ضمناً انرژی کمتری را مصرف می نمایند. این فناوری به نمایشگرهای اجازه می دهد که از پیکسل های مبتنی بر مقدار بین 4 تا 20 میکرومتر استفاده نمایند که برای مقایسه باید به وجود پیکسل های 40 تا 300 میکرومتری در نمایشگرهای اولد معمولی اشاره کنیم. بعلاوه نمایشگرهای micro OLED در زمینه پاسخگویی هم سرعت بسیار بیشتری دارند که این مشخصه برای اپلیکیشن های واقعیت افزوده و مجازی اهمیت بسیار زیادی دارد.

سال گذشته یکی از خبرگزاری های کره ای اعلام نمود که نمایشگرهای micro OLED استفاده شده برای هدست اپل در هر اینچ می توانند تا 3 هزار پیکسل را جای دهند. مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در همین رابطه نوشته که این نمایشگرها به هدست اجازه می دهند در زمینه واقعیت افزوده و مجازی ویژگی های مجذوب کنندهی را امکان پذیر نمایند.

گویا اپل برای تأمین این نمایشگرهای پیشرفته با شرکت تایوانی TSMC قرارداد همکاری امضا نموده و همان طور که احتمالا می دانید، این شرکت سازنده چیپست های سری A و M اپل به شمار میرود. خبرگزاری Nikkei مدت ها قبل گزارشی مبنی بر ساخت این نمایشگرها به وسیله TSMC منتشر نموده بود که در این گزارش آمده نمایشگرهای مدنظر در یک کارخانه مخصوص تحت تدابیر شدید امنیتی ساخته می گردد. از سوی دیگر، یکی از افشاگران مشهور حوزه تکنولوژی مدعی شده که سونی سازنده این نمایشگرها است و بنابراین هنوز در خصوص این موضوع با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم.

این افشاگر مدعی شده که اولین هدست اپل با دو نمایشگر micro OLED و یک پنل AMOLED راهی بازار می گردد. گویا نمایشگرهای micro OLED به عنوان صفحه نمایش های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند اما در خصوص کاربرد پنل AMOLED هنوز گزارش موثقی منتشر نشده است. لازم به ذکر است هدست های نو معمولا از پنل های AMOLED استفاده نمی نمایند زیرا تراکم پیکسلی آن ها بسیار کم است؛ بنابراین شاید اپل برای دید کناری هدست خود به بهره گیری از این نمایشگر روی بیاورد و شاید هم میخواهد پنل AMOLED را بر روی بخش بیرونی بدنه تعبیه کند.

به نظر می رسد سامسونگ هم برای اینکه از این اپل عقب نیفتد، در حال ساخت یک هدست واقعیت افزوده مبتنی بر تکنولوژی هولوگرام و چیپست اگزینوس است. طی ماه های گذشته بعضی کارشناسان مدعی شده اند که سامسونگ بیش از حد روی گوشی های تاشو تمرکز نموده و در نتیجه در رقابت بر سر هدست های واقعیت افزوده و مجازی از رقبا عقب افتاده است. حالا به نظر می رسد سامسونگ با مایکروسافت و شرکت DigiLens مشغول آماده سازی یک هدست واقعیت افزوده است که به مرحله فراوری مدل های اولیه رسیده و مدیران سامسونگ مشغول آنالیز برای معین تاریخ عرضه آن هستند.

یکی از افشاگران اعلام نموده که اپل معرفی این هدست را به سال 2023 موکول نموده است؛ اپل هنوز نتوانسته مشکل داغ شدن بیش از حد هدست و مسائل مربوط به نرم افزار و دوربین های آن را رفع کند. اما از طرف دیگر طبق اعلام خبرگزاری Digitimes، تا خاتمه سال 2022 شاهد رونمایی از این هدست خواهیم بود. البته بعضی بر این باور هستند که حتی اگر اپل تا خاتمه 2022 هم از هدست رونمایی کند، احتمالا چند ماه بعد از آن هدست موردنظر را راهی بازار می نماید.

مطمئنا چنین هدستی با قیمت پایین راهی بازار نمی گردد. در این زمینه قیمت های مختلفی مطرح شده که مثلا می توانیم به قیمت حدود 3000 دلاری آن اشاره کنیم. اما از سوی دیگر احتمال معین قیمت حدود 2000 دلار هم برای آن مطرح شده است که باید ببینیم در نهایت اپل برای این هدست مجذوب کننده چه قیمتی را در نظر خواهد گرفت.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ

به "هدست اپل شاید با نمایشگر micro OLED و چیپست M1 عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست اپل شاید با نمایشگر micro OLED و چیپست M1 عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید