خبرنگاران افزایش تست های مثبت کرونا و تعداد بستری ها در قم

به گزارش وبلاگ ایران میز، قم - خبرنگاران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با هشدار به خیز دوباره کرونا دراین استان گفت: تست های مثبت کرونا و تعداد بستریها درقم افزایش یافته است.

خبرنگاران افزایش تست های مثبت کرونا و تعداد بستری ها در قم

به گزارش روز آدینه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ، محمد رضا قدیر اضافه کرد: تعداد تست های مثبت دیروز به بیش از 50 نفر رسید و این درحالیست که در هفته های قبل تعداد تست های مثبت ما به کمتر از 10 نفر رسیده بود.

وی گفت: بستری های روزانه نیز بین 25 تا 30 نفر رسیده است و این یک زنگ خطری از خیز و به دنبال آن پیک بعدی خواهد بود.

وی گفت: با توجه به چرخش ویروس انگلیسی با سرایت بالا در قم، متاسفانه پیک بعدی از نوع ویروس ووهان نخواهد بود بلکه ویروس جهش یافته انگلیسی را شاهد خواهیم بود.

قدیر گفت: افزایش تجمعات و دورهمی ها و تردد زیاد و عدم اعمال منع تردد شبانه و غیرفعال بودن دوربین های شهری از عوامل موثر در گسترش ویروس است.

در هفته های اخیر و به ویژه پس از شناسایی نوع جهش یافته انگلیسی این ویروس در بعضی استان های کشور از جمله قم ، نگرانی ها از احتمال اوج گیری مجدد این بیماری، افزایش یافته است به گونه ای که مسئولان قم مختلف طی روزهای اخیر نسبت به شنماینده بودن شرایط کنونی اعلام خطر نموده اند.

طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شرایط شیوع ویروس کرونا در استان قم از 15 دی از شرایط قرمز به نارنجی، در 6 دی از نارنجی به زرد و در 20 دی ماه جاری از زرد به آبی تغییر نموده است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی کووید-19 می گردد و این ویروس 24 آذر 98 در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 9 دی 98 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت. کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه ضروری است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است. شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس کرونا در خود و افراد خانواده، می توانند به مرکزهای جامع سلامت امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار 15 خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات رایگان دریافت نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش تست های مثبت کرونا و تعداد بستری ها در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش تست های مثبت کرونا و تعداد بستری ها در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید