تنها مکان هایی در دنیا که ماه در آن ها قرمز رنگ است

به گزارش وبلاگ ایران میز، ماه قرمز رنگ

در 31 ژانویه یک اتفاق بسیار مهم و دیدنی در منطقه اقیانوس آرام می افتد: اتفاقی به نام ماه قرمز رنگ که یکی از زیباترین و نادرترین پدیده های طبیعی دنیا است. بیشتر شبیه به یک افسانه به نظر می رسد و جالب است بدانید که آخرین باری که این رخ داد، در سال 1982 بود. می خواهیم به شما مناطقی را معرفی کنیم که می توان در آن این پدیده دیدنی را دید. بسیاری از افراد به خصوص محققان و طبیعت دوستان حاضرند هزاران کیلومتر سفر نمایند تا ماه خونی را ببینند. با خبرنگاران همراه شوید:

تنها مکان هایی در دنیا که ماه در آن ها قرمز رنگ است

پدیده ماه قرمز رنگ چه زمانی اتفاق می افتد؟

این پدیده در واقع زمانی اتفاق می افتد که ماه کامل باشد، زمانی که ماه در نزدیک ترین نقطه در مدار خود به دور خورشید واقع شده است. جالب است بدانید که در این پدیده، ماه 14 درصد بزرگ تر و 30 درصد روشن تر از زمان های عادی می گردد. در این زمان ماه به طرز عجیبی قرمز رنگ می گردد به طوری که اصطلاحا به آن پدیده ماه خونی هم می گویند.

یکی از مهم ترین مواردی که درباره ماه قرمز رنگ وجود دارد، مکان و پوزیشن آن است. همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، شما نمی توانید این پدیده را در هر جایی ببینید، اما آلاسکا، هاوایی، استرالیا، نیوزیلند و آسیای شرقی، برترین مکان ها برای تماشا آن هستند.

ماه قرمز رنگ در هاوایی

گردشگر هایی که به قصد گردشگری به هاوایی سفر می نمایند، در صورتی که از این وقوع این پدیده با خبر باشند، 2 صبح از خواب بیدار می شوند. چرا 2 صبح؟ در واقع پدیده ماه قرمز رنگ در هاوایی بین ساعت 2:51 تا ساعت 4:08 صبح می افتد، تصور کنید که قبل از طلوع خورشید می توانید ماه خونی را ببینید. یکی از دانشمندان ناسا به نام سارا نوبل دراین باره می گوید: پدیده ماه قرمز بسیار عجیب است و ما می توانیم تمام طلوع ها و غروب های خورشیدی را که روی سطح ماه منعکس می شوند ببینیم.

ماه قرمز رنگ در آلاسکا

اگر بخواهید برای تماشا ماه قرمز به آلاسکا سفر کنید، شانس این را هم خواهید داشت تا همزمان رخداد نورهای شمالی را هم در آسمان ببینید که این هم یکی دیگر از تماشای های اسرارآمیز مخصوص این منطقه ها است. ماه قرمز بین ساعت های 3:50 تا 5:10 صبح اتفاق می افتد و برای تماشا آن می توانید به Anchorage بروید که در سرمای سوزناک آلاسکا حیرت آن دوچندان می گردد. بعد از تماشا این پدیده خارق العاده، به یکی از 150 کافه خوب این منطقه در Cook Inlet بروید.

ماه قرمز رنگ در ویتنام

شاید دوست داشته باشید تا ماه خونی را ببینید اما سفر به هاوایی و یا آلاسکا برایتان مقدور نباشد. در این صورت می توانید به یکی از کشورهای نزدیک در آسیا یعنی کشور ویتنام که از کشورهای جنوب شرقی آسیا است بروید. تصور کنید که در طبیعت بی عیب و نقص خلیج هالونگ هستید و می توانید همزمان ماه سرخ رنگ را ببینید. در این منطقه این پدیده در ساعت 7:50 دقیقه اتفاق می افتد.

ماه قرمز رنگ در ژاپن

اگر که در این زمان از سال به منطقه دریایی Okhotsk در نزدیکی منطقه یونسکویی شیرتوکو بروید، هم می توانید در فستیوال سالیانه یخ شرکت کنید و هم همزمان ماه قرمز را ببینید. این اتفاق هم در این منطقه از ژاپن، حوالی ساعت 9:50 شب رخ می دهد.

ماه قرمز رنگ در نیوزیلند

نیوزیلند هم یکی دیگر از منطقه ها خوب برای تماشا ماه قرمز رنگ است. برترین منطقه نیوزیلند برای تماشا آن هم در پارک ملی تونگاریرو (Tongariro National Park) است که طبیعت خارق العاده ای دارد و یک منطقه آتشفشانی است. جالب است که بدانید که قسمت اعظمی از فیلم ارباب حلقه ها در این منطقه فیلمبرداری شده است.

نکته ای که درباره قرمز شدن ماه هست این است که این اتفاق در مواقعی که پدیده خسوف و یا ماه گرفتگی باشد هم اتفاق می افتد ولی یک تفاوت اساسی این دو با هم دارند و آن هم این است که در این موقع، علاوه بر این که ماه قرمز می گردد، هم بزرگ تر و هم روشن تر و درخشان تر از همواره می گردد. اصطلاح دیگری که برای آن وجود دارد، ماه برافروخته است.

در ماه برافروخته ماه به نزدیک ترین نقطه اش نسبت به زمین می واقع شده است و علت آن هم این است که ماه در واقع در یک راستا بیضی شکل به دور خورشید می چرخد نه بر خلاف تصور بسیاری از افراد در یک راستا دایره ای شکل. این اتفاق فقط یک بار در سال می افتد و ماه به شکل عجیبی بزرگ الجثه و قرمز به نظر می رسد.

در صورتی که آسمان ابری نباشد، این پدیده بسیار واضح و شفاف تر دیده می گردد و توصیه می گردد که در صورت امکان تماشا این پدیده خارق العاده را از دست ندهید. چرا که طبق آنچه که ناسا اعلام نموده است، ظاهرا قرار نیست دیگر تا سال 2033 چنین اتفاق شگفت انگیزی رخ دهد.

منبع: nationalgeographic.com

منبع: الی گشت

به "تنها مکان هایی در دنیا که ماه در آن ها قرمز رنگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها مکان هایی در دنیا که ماه در آن ها قرمز رنگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید