شرکت های بزرگ به تأمین زیرساخت های استانی یاری نمایند

به گزارش وبلاگ ایران میز، رئیس اتاق کرمان پیشنهاد کرد: مجموعه ای مشتمل بر شرکت های بزرگ استان کرمان تشکیل و امکانات هر یک از این شرکت ها به طور متناوب هزینه گردد تا بتوان به تأمین زیرساخت های استان یاری کرد.

شرکت های بزرگ به تأمین زیرساخت های استانی یاری نمایند

سیدمهدی طبیب زاده در هفتادمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع آنالیز شاخص توسعه مالی پایدار، اضافه نمود: اگر بسیار فوری برای تأمین زیرساخت های استان به ویژه در زمینه گاز چاره اندیشی نگردد، در آینده ای نزدیک با بحران روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: مجموع ورودی گاز استان 800 تا 900 هزار مترمکعب در ساعت است و این در حالی است که فقط شرکت گل گهر سیرجان تا چند سال آینده به دو هزار مترمکعب گاز احتیاج دارد.

طبیب زاده، بیان نمود: توسعه پایدار در استان کرمان و پیدا کردن راه چاره کارشناسی برای برطرف عقب ماندگی ها بسیار اهمیت دارد و وظیفه اتاق فراهم کردن فضایی صمیمی برای در میان گذاشتن مسائل و مسائل با هدف برداشته شدن توسعه نامتوازن از چهره استان است.

وی توضیح داد: فرایند مصرف و فراوری در استان به جایی خواهد رسید که آثار بسیار بدی خواهد داشت که درگذشته این موضوع را هشدار داده بودیم.

استاندار کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه منظره 10 ساله برای تأمین احتیاج توسعه استان دیده شده که مهم ترین آن برق و گاز است، گفت: استان کرمان آمادگی فراوری 6 هزار مگاوات برق را دارد و می تواند در حوزه فراوری انرژی های تجدیدپذیر در جهان پایلوت گردد.

علی زینی وند، با اشاره به تأکید رئیس جمهور مبنی بر برنامه محوری و کار کارشناسی اضافه نمود: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان، 15 طرح کلان در حال انجام را با بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری احصا خواهیم کرد تا دلایل کندی پیشرفت، مسائل و موانع کار آنها آنالیز گردد و بتوانیم اختیارات را برای برطرف آنها بگیریم.

وی اظهار کرد: کرمان برای واگذاری اختیارات و تغییرات محلی حکمرانی کاملاً آماده است و اسناد توسعه ای و منظرههای لازم را نیز تهیه نموده است.

در ادامه نیز رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: تفاهم نامه فراوری شش هزار مگاوات برق تجدید پذیر در استان کرمان با وزارت نیرو صورت گرفته و کمبودهای زیرساختی استان در توسعه مالی باید معین تکلیف گردد.

محمدرضا پورابراهیمی بیان نمود: توسعه کشور باید همراه با پیشرفت در تمام ابعاد باشد زیرا توسعه به تنهایی در مواردی خارج از عدالت است.

وی با اشاره به اینکه چگونگی شرایط اسناد بالادستی سند آمایش برای استان ها جای سؤال دارد، توضیح داد: اگر اسناد بالادستی به استان ها ابلاغ نگردد تدوین سند استانی با چالش روبه رو خواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "شرکت های بزرگ به تأمین زیرساخت های استانی یاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های بزرگ به تأمین زیرساخت های استانی یاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید